Vælg den rigtige SEO ekspert til din søgemaskineoptimering

SEO, også i daglig tale kaldet søgemaskineoptimering, er en disciplin indenfor online markedsføring som oftest kræver specialist hjælp.

Kort fortalt om kunsten, at få en webside til at dukke op, som et af de første resultater i Google, eller andre søgemaskiner, når man søger på et bestemt ord.
Der er stor værdi at hente i søgemaskinemarkedsføring, da det giver en langt større synlighed at ligge på side 1 af Google på et relevant søgeord for din virksomhed, i forhold til at ligge på f.eks. side 9. Det er af flere omgange bevist, at når vi f.eks. bruger Google’s søgemaskine, så kigger vi oftest kun på side 1 af Google, og klikker sjældent videre til de næste sider af søgeresultaterne.

Hvordan laves god søgemaskine optimering?

Der er mange metoder og tricks, men de gode og mest holdbare metoder bygger på, at din hjemmeside eller webshop er af høj kvalitet, og giver de besøgende det de kommer efter.
Samtidig skal optimeringen sørge for at din webside bliver populær på internettet, så der bliver ’snakket’ livligt om den på andre websider.
I mere teknisk præget sprog kaldes dette for ’offpage SEO’, mens alt som omhandler det, der kan ændres på selve websiden, kaldes for ’onpage SEO’.

Hvordan finder jeg et godt søgemaskinemarkedsføring bureau?

En let måde til dette, er blot at skrive ’søgemaskine optimering’ eller ’SEO’ i Google, og vælge en af de første bureauer som dukker op i søgningen. Ignorér dog de betalte annoncer.
Uanset hvem som viser sig i søgningen, så må de være gode til søgemaskineoptimering og søgemaskinemarkedsføring, da disse to søgetermer er nogle som alle online marketing bureauer gerne vil ligge øverst i Google på. Konkurrencen på at lave søgeoptimering på disse 2 søgetermer blandt bureauerne er derfor særdeles stor, og vinderne må naturligt nok også være nogle af de bedste i branchen.

Hvilket søgeoptimerings bureau er det bedste for netop dig?

Dermed ikke sagt at de bureauer som viser sig øverst i Google, også er de bedste for dig og din virksomhed.
F.eks. er nogle bureauer specialiseret i bestemte nicher, hvorfor dem som måske ved alt om din niche kan være at foretrække.
Nogle vil du måske også ganske enkelt finde for dyre i forhold til dit budget. Pris og kvalitet hænger dog oftest sammen. Derfor, hvis du finder et tilbud som virker næsten for godt til at være sandt i forhold til de andre bureauer, så er dét det nok også.

Hvad koster en sand søgemaskineoptimering ekspert?

En sand SEO ekspert ved hvad han er værd, og kan derfor tillade sig at tage priser på 1.000-2.000 kr. i timen.
Der findes et hav af folk som kalder sig SEO eksperter, men titlen er på ingen måde beskyttet eller kræver nogen form for uddannelse, så træd varsomt. En selvbestaltet ”ekspert” kan hvis du er uheldig, gøre mere skade end gavn for din webside.
Du kan dog være heldig at finde en dygtig, men nystartet SEO ekspert. Han vil ofte være billigere at hyre, da han endnu ikke har opbygget sig et ry og omdømme, og hans kundekreds er begrænset. Men som før skrevet, tænk dig om to gange inden du hyrer den billige ekspert, og spørg samtidig gerne andre til råds som ved noget om SEO og søgemaskinemarkedsføring.