Få besøgende til din webside med Adwords

Hvis du har en hjemmeside eller webshop, hvor endemålet for de besøgende er at købe noget, så er der mange faktorer som afgør om din side bliver en succes

F.eks. kan du have 1.000 besøgende på din side, hvoraf 100 af dem køber dit produkt. Men hvis du har 1.000 besøgende, hvoraf ingen køber dit produkt, ja så bør du nok gøre noget ved konverteringen. Her spiller ting som design, sælgende tekster og ’Call to actions’, m.m. ind som vigtige parametre.
Dog kan du have en side som spiller 100% på alle områder, men hvis du ikke har nogen besøgende på din side, så kan det hele i virkeligheden være lige meget. Derfor har du brug for trafik til din side, og helst masser af det!

Hjælp, jeg mangler besøgende på min side!

Men hvordan får du besøgende til din hjemmeside eller webshop? Overordnet set er der blot 2 metoder til dette. Enten kommer de som gratis trafik eller betalt trafik.
Med gratis trafik menes at de besøgende har fundet din hjemmeside eller webshop via de organiske søgeresultater i Google, eller har klikket på et link til din side fra en anden hjemmeside. Det kan bl.a. også være Facebook, Twitter, m.f.
Ved betalt trafik har du betalt dig til trafikken og de besøgende som lander på din hjemmeside. Der findes mange betalte metoder til at få besøgende til din hjemmeside, men en af de bedste og mest effektive er helt klart Google Adwords.

Hvad er Adwords?

Google Adwords er et produkt skabt af Google til at synliggøre ens hjemmeside eller webshop i Google. Derved skabes trafik i form af relevante besøgende til ens side.
Når du laver en søgning i Google, vil du ofte se at der står ’annonce’ ved nogle af søgeresultaterne. Annoncerne er oftest placeret i toppen, i højre side og bunden af søgeresultat siden. Disse annoncer er netop hvad der kaldes Google Adwords annoncer.

Hvorfor vælge Google Adwords frem for gratis trafik?

Det kan være fristende at gøre valget og satse 100% på gratis trafik. Det er jo gratis som navnet lyder, så hvorfor spendere penge på noget du kan få gratis?
Svaret er, at det ikke altid er så let at skabe trafik til sin side, især hvis man ikke ved hvad man gør. Samtidig kræver det oftest også en stor arbejdsindsats, og resultatet vil sjældent være givet på forhånd. Man tager altså en chance og putter masser af arbejdstimer i projektet, uden at vide hvor mange besøgende man i sidste ende, ender med at skabe.
Derfor kan Google Adwords være et godt alternativ med mange fordele. Du får f.eks. en stabil strøm af besøgende, og det er lige fra dag ét af. Du kan i høj grad samtidig bestemme hvor mange besøgende du ønsker til din hjemmeside eller webshop. Og så har du også kontrol over relevansen af de besøgende.

Kan Adwords betale sig?

Svaret her kommer i høj grad an på din ekspertise indenfor området. I sidste ende gælder det om at du ender med at tjene flere penge på salget af dine produkter eller services, i forhold til hvad du spenderer. Der skal altså være plus på bankkontoen når du gør regnskabet op til slut.
Om dette kommer til at ske, handler bl.a. om at kunne være god til at opsætte Adwords, lave Adwords optimering, samt om hvor godt din side konverterer.

Tag en Adwords ekspert med på råd

Som du måske allerede kan fornemme, så er der en del at sætte sig ind i og gøre sig erfaringer med. Derfor kan det da også være en rigtig klog beslutning, at tage fat i et online marketing bureau som har forstand på Adwords.
De vil kunne rådgive dig, sætte dine kampagner op, lave Adwords optimering og vedligeholdelse, m.m. I virkeligheden kan de tage sig af hele delen omkring Adwords, så du ikke behøver rode med det selv.
En rigtig ekspert tager selvfølgelig også en Adwords pris for sit arbejde. I sidste ende vil en dygtig Adwords ekspert stadig sagtens kunne gøre din kampagne profitabel, også efter hans løn er betalt.

Benyt en Google Certificeret Adwords ekspert

Med en Google Certificeret ekspert er du sikret en høj kvalitet. Den Certificerede Adwords ekspert er altid opdateret med de nyeste tiltag indenfor Adwords optimering, så han kan opnå optimale resultater for dig og din side.